onsdag, november 05, 2008

Väntar!

Sitter och väntar på att posten ska komma. Jag får nämligen mitt bläck till skrivaren idag. Och en till skolbok som jag beställt.
Igentligen så borde jag inte sitta här medans jag väntar... jag borde leta efter sladdarna till skrivaren som min man gömt på "nått bra ställe".
För letar jag nu så slipper jag göra det när bläcket är här. Men nä, jag sitter här:)

Har varit in på biblioteket idag också och lånat mer böcker. Behövde nämligen en till bok på engelska som jag fick välja själv. Svårt det där. Tog iaf en som vunnit Pulitzer priset 2006. March ac Geraldine Brooks. Hoppas den är bra. Skulle även ha en till bok till Svenskan. Även där svårt att välja.. men hittade en bok av Jonas Hassen Khemiri. Han som skrivit Ett öga rött ni vet? Jag hade ju honom som gäst på mitt jobb en gång. Himla trevlig. Jag har ju då aldrig läst nån av hans böcker så tänkte jag kan passa på nu. Boken heter iaf Montecore. Sen vart det 2 böcker av Liza Marklund. Prime time och Studio sex. Inte så många kvar att läsa av henne sen :)
Gillar speciellt böckerna där Annika Bengtzon är med.

Dutchess var även hemme när jag åkte. Hon måste vänja sig vid att kunna vara hemma själv kortare stunder. Och det gick superbra. Tror hon legat och sovit hela tiden. Var bara att gå ut och kissa av henne lite när jag kom hem.
Duktig tjej det där!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är inget unikt, sånt här finns lite var stans. Men det man alltid ska komma ihåg är, vi har bara ett liv. Vad vinner men på att gå runt med huvudet högt(säger inte att det är du som gör det) och vägra svälja en gång för att kunna blicka framåt?. Allt detta kommer kännas så så dumt om något år, så ta tjuren vid hornen och lös det, om det så krävs en ursäkt kanske från bådas sidor. Känner varken dig eller de andra berörda men jag vet, av egen erfarenhet, att man har allt att vinna på att vara storsint. Även om det tar emot även om det känns förjävligt. Dessutom anser jag att den som sträcker fram en hand och den som tar steget för att lösa en sån här sak, den människan har visat sig mognare och mer öppen än de som väljer att inte göra det. Man behöver inte älska alla människor, men man ska visa alla människor respekt! Så, gör det som känns rätt, och tänk på alla berörda och sen om det innebär att det är du som måste ta steget, vad fan spelar det för roll? Egentligen?! :-)