tisdag, november 04, 2008

Paus

Nu tar jag en paus i mitt pluggande.
Blev så himla jobbigt att skriva upp alla uppgifter med penna och papper. Har slut på färg i skrivaren. Beställde dock nu färg i förgår. Skulle bara köpa svart men det var så himla bra pris på färg så jag beställde även det.
Imorn kommer det så då ska skrivaren få jobba en hel del.
Har även en hel del datum för massa genomgångar som jag ska skriva upp i min allmenacka. Nationellt prov och så med.
Ska bli spännande och jag ser fram emot det himla mycket faktiskt!

Ja, annars då.

Jag har varit in och fotat våran hund på djuraffären här idag. Min man hade sett att de skulle ha en fotograf där idag så han sa att jag väl kunde åka in. Hon vart så himla fin. Trodde inte hon skulle sitta/ligga så fint som hon faktiskt gjorde.
Ska lägga in bild här så får ni se så fort jag fått alla på mailen. Man fick en gratis med som han skrev ut direkt. Sen kan man beställa mer om man vill.

Igår var min man ledig också. Så vi tog oss en tur upp till Kramfors för att hälsa på en av ägarna till kenneln som vi köpte Dutchess på.
De har en djuraffär där, så vi passade på att köpa ett riktigt fint halsband åt henne. Ett brett halvstryp i älgskin. Superfint och säkert jättebra kvalle, det var från Finland.
De hade även ett tillhörande koppel. Ett city-koppel. Man får lära sig nya saker jämt för jag hade då aldrig hört talas om ett sådant koppel.
Det är iaf väldigt kort. Men skönt så slipper man vira in hela kopplet när man är ute och går bland folk. Även det i älgskinn då.
DYRT!, men jag tror det är värt det. 800:- för båda och det efter våran rabatt!
Bokade även en ny klosax. De hade nämligen fått in den då vi var där, men till deras andra butik som ligger i en annan stad lite längre bort. Så han skulle fixa dit den så vi kan hämta den.
Den har iaf nån censor som känner av pulpan i klorna. Vilket jag tycker verkar superbra. Hon har ju svarta klor så man ser den ju inte. Jag har redan mer än en gång lyckats klippa för mycket så det bara sprutar blod!
Så en sån klosax blir det med.
En annan bra sak med besöket är även att de skulle sälja sina jeppe-grindar till bilen. Precis sånna som vi ska ha. Så nu kan vi köpa deras för 1500:- ist för att köpa nya för 2500-3000:- kr. Superbra! En sak till också som vi ska köpa då vi hämtar klosaxen, är ett halsband han hade med ledlampor i som blinkar. Ett måste när man går ut här på kvällarna.
Sen behöver vi inte köpa så mycket mer till damen. En till säng bara så man kan ha en på nedervåningen med då :)

Inga kommentarer: