lördag, augusti 23, 2008

Duktiga!

Jag och min man har varit ute och grejat en hel del idag. Jag satte honom på gräsklipperiet och själv så plockade jag undan en massa saker som inte låg där de skulle. La även i ny jord i en del rabatter. Måste köpa mer också så jag kan ha i de andra med.

F.ö. så längtar jag inte alls till när riktiga hösten kommer. Jag är ju inte ens helt nöjd med att sommaren typ är över(även om det var varmt idag).

Men det finns några saker jag tycker är mysigt med hösten:
1. Jag får köpa massor med fina höstblommor att fixa fint med.
2. Får alltid värsta suget efter att fixa om här hemma. Köpa nya lampor, nya gardiner och så:) Och så nya filtar då så man kan krypa upp i soffan med dem sen när det blir kyligt ute.
3. Är mysigt att sitta inne med tända ljus och bara mysa.
4. Man kan ta ut barnen och samla in fina löv i alla olika färger och göra något kul med.

MEN.. Jag är INTE redo för hötsen än.
Har en del saker jag vill hinna klart med ute på gården först. Men så fort jag är klar med det så är hösten välkommen :)

Inga kommentarer: