fredag, augusti 22, 2008

Falukorv!

Japp, vart superkulinarisk middag här idag. Bodde jag med en f.d. kock?? Är en fråga jag ställer mig själv allt för ofta.
Här hemma är det jag som lagar mat för det mesta. Största anledningen till det är att min man jobbar när det är dags för middag här hemma.
Men när han är hemma så förväntar jag mig nästan att han ska laga värsta finmiddagen åt mig! Som idag då.. inga barn hemma.. och jag får pasta och falukorv?!
Men jag klarar mig.. tänkte att det var lammfilé jag åt ist. Smakade inte riktigt lika.. men dock.. har man fantasi så går det att lösa det mesta! :)

Ser fram emot söndag med. Ska ju fira min dotter som fyller 5 år då.. och så fyller min lillasyster 17 och hennes kille fyller 18. Undrar vad han önskar sig?
Kan man köpa ett bakfyllepaket åt honom? Hans känns som för liten för att hålla på med sånt!
Jag var då mycket större än honom när jag var 18!!! Det är sant!
Kanske ska ge honom en prenumeration på kalle anka eller nått. Verkar mer lagomt!
Nä.. får prata med syster och kolla vad han vill ha :)

Jag lär ju få en del presenter på söndag med. Av mamma och så :) Vet inte riktigt vilka som kommer dit nämligen. Jag var ju inte hemma då jag fyllde år så tar det då med.
Ska iaf bli skönt att åka ner och umgås med en del av familjen på söndag. Få en hel dag med dem :)

Nepp, nu ska jag kolla om jag hittar recept på nått att baka tills på söndag. Är det någon som har nått bra bakrecept i fickan så tar jag mer än gärna emot det :)

Tjing tjing!

Inga kommentarer: