onsdag, augusti 06, 2008

Hemma igen!

Ja, då har man kommit hem till ensamheten igen då. Eller ja.. helt ensam är jag ju inte.. har ju en hund, 3 vuxna katter, 4 kattungar, 2 sköldpaddor och en kanin:)
Men iaf!
Var då och hämtade upp mina kids på fritids och dagis för en tur ut till min pappa. Skulle egentligen hälsa på där imorn men vart idag ist.
Där ute vart vi bjudna på middag. Nån fisk som jag ugnstekte med röd lök, sen fixade jag en kall sås och kokta potatisar till de:) Blir så ibland när pappa bjuder på middag. Alltså att en annan lagar maten :) Blir nog bäst så!
Tog en tur ute med dutchess också. Träffade på en gammal klasskompis till mig. Det var kul att se honom igen :)
Träffade även en till kille med honom som jag inte fattade vem det var.. tills det klaffade att det ju var lillebror till min gamla klasskompis!!!
Stor han blivit sen jag såg honom sist. Då pratade han knappt :P
Men det hade han tack och lov lärt sig nu!

Efter att ha stått där och pratat med dem en stund så gick vi ner så barnen fick hoppa på studsmattan en stund. Och sen såg jag vad klockan var och fick lite bråttom. Gick in och hämtade alla grejor som var inne och packade in alla i bilen. Sa hej då och kramades och drog iväg. Han väl en 5 km kanske när jag kom på att jag glömt mobilen. Suck!
Bara att vända om.
Efter jag hämtat den så var det bara att fara tillbaka mot Sundsvall igen.
På vägen skulle jag ringa min vän ewa också. Skulle ju hälsa på där idag eftersom hon fyller år.
Men nu när klockan blivit så mycket så visste jag inte om det var ok att komma då. Naturligtvis så tog det ju slut på pengar på telefonen tidigare idag när jag sms:a till Alex! Såå typiskt.
Första gången jag fått slut på pengar sen jag gick över till Halebop.. men jag vart lite förvånad.. ingen förvarning alls om att det håller på att ta slut på pengar. Jaja, ska fylla på den så är det gjort den. Så kan jag ringa Ewa imorn och kolla om jag inte kan komma nån annan dag ist:)

Iaf så svängde jag in och handlade lite på hemvägen. Lite parmaskinka och sallad så jag kan fixa mig en salladsmiddag imorn här hemma för mig själv.
Hittade även en trädgårdsbok för 39:- som fick följa med hem. Så nu ska kikas lite i den. Vem vet.. kanske lär jag mig vad det är för blommor jag har här ute i trädgården.. förutom liljor då som jag redan kan.. och tussilago som vi har på våren :)

Inga kommentarer: