söndag, augusti 31, 2008

Segstartad

Är lite seg idag känner jag. Alltså jag är inte ett dugg trött. Men känner liksom inte för att ta tag i något. Skulle vilja ha en sån dag när man bara kurar ihop sig i soffan och ser på film typ hela dagen. Kanske tar en lång mysig promenad bara för att. Ett långt varmt bad kanske? En ny bok som man hade kunnat slänga sig in i.

Men vi måste verkligen städa. Eller inte superstäda. Men golven måste rengöras. Och tvätten måste hängas. Och en ny maskin slås igång. Grejen är att det ju inte tar så lång tid. Men lusten måste ju infinna sig även den.

Har även tävlat denna morgon. Hittade en tävling på blondinbellas blogg. Man kan vinna ett spapaket från MakeUpStore. Eller ett läppkitt från dem.

Det där spakittet skulle verkligen sitta fint nu det. Idag är ju som sagt en sån dag jag bara skulle vilja ägna mig åt den typen av saker.

Men har man fyllt år så har man. Bakade ju iaf igår så slipper göra det idag.
Eftersom våra äpplen är klara i trädet så bakade vi en äppelkaka och en äppelpaj med maränglock på :)

Funderar även på att göra äppelmos. Men gogglade recept igår och det lät så krångligt. Får ta tag i det någon dag. Barnen gillar ju det, och vi har ju faktiskt en himla massa äpplen man kan göra saker av.
Känns dumt att inte använda oss av iaf lite äpplen.

Återkommer med lite bilder om en stund. Måste ladda ner programvaran till min telefon så jag kan föra över bilder via blåtanden :)

Inga kommentarer: