söndag, augusti 17, 2008

Sista heldagen

Ja, då är vi inne på sista heldagen i Helingborg. Började dagen ganska slappt. Tidigare år då vi vart här så har ju Johan ställt ut bil, men inte iår. Så då behövde vi inte stressa dit. Skönt de!
Kom dit 13 kanske. Kollade runt på alla bilar.. vilken besvikelse! Inte en enda Hummer!!!! Fick sen reda på att det stog en i mds-tältet. Tack! Enda bilen jag vill se ju.
Annars var utbudet inte så lockande. Kändes som att det var mycket skräp där. Inte lika hög standard som det brukar vara där.
Fyndade lite där gjorde vi ju med. Hittade nya torkarblad mycket billigare. 250:- ist för 470:- (hur kan de vara så dyra?)
Hittade också ett hundgaller. Och ett sånt skulle vi ju faktiskt köpa när vi kom hem... nu hittade vi ett i volvos tält för fina 750:- ist för 1900:-!!! Älskar att fynda. Undrar hur de kan ha sånna priser? Är ju liksom helt nya saker!
Johan hittade en audi-mössa han var tvungen att ha också. Och jag har då fyndat....
Foppa Tofflor!!!! Jag som sagt jag aldrig ska ha sådana på mig. Men dessa var för det första lila! Sen så är de faktiskt ganska sköna att spatsera runt i.. hemma! (har lånat min mans)
Och sen så var det faktiskt massa lila glitterstenar på dem! Tycker om glitter jag !
Så nu kan jag vara fin på fötterna även när jag är hemma och grejjar bland mina blommor :)
Bilder kommer då på tisdag när vi kommer hem.. glömde ju då sladden hemma så det kan inte göras härifrån.
Åkte iaf hem sen till en lägenhet där Dutchess precis blivit återlämnad till. Hon hade ju varit i skogen med Hanna, Niklas och Stefan. Ja och Yster då. Stefans hund. En liten kaxig ack Russel tös.
Hon hade iaf varit tokduktig och hade haft superkul!
Märks att hon haft skoj för hon är supertrött nu.. typ som mig och Johan som båda somnade en stund efter vi kom hem.

Nu sitter vi här och ska försöka klura ut vad vi vill äta. Sen blir det nog till att spela lite Buzz tror jag.
En lugn kväll blir det iaf. Nån öl kanske? Men bara nån eftersom vi ska åka till Göteborg imorn.
Ville ju som sagt hellre spendera min födelsedag där än sitta i bilen hela dagen. Så imorn ska vi ha skoj i Göteborg. Shoppa massa skoj. Bl.a. bebiskläder till Robert och Ewas nya familjemedlem :) Skoj skoj!!
Ska inhandlas presenter till min dotter också som fyller år den 24:e augusti. Måste kolla upp vad syster och Johannes önskar sig med.. de fyller ju faktiskt år samma dag. å det lär ju bli så att vi firar alla 3 hemma hos mamma.
Nä nu ska jag ta och se till att det blir nån mat här hemma :)

Tjing tjing!!

Inga kommentarer: