måndag, augusti 25, 2008

Ren kyl

Idag när jag kom hem så var ja inte ensam. Hade 3 st barn med mig varav 2 är mina och en min mans.
Så nu är det m.a.o. lite fart här i huset igen.
Hade ju då handlat hem en del mat (storhandling på torsdag) men när jag kikade in i kylen så fick jag idén att städa den.
Sagt och gjort. Ut med ALLT. Kastade en hel del. Torkade ur hela kylen och diskade allt som var löstagbart, dvs hyllor på dörr och i kylen.
Vart såå fint så! Dock så kastade jag ju en hel del så nu såg det rätt tomt ut igen.. fast jag har handlat!
Ska iaf skriva en lista tills på torsdag. Har ju en hund även som hittade mina fickbuljongstärningar. De var tydligen jättegoda! Så det kommer iaf att stå med på min lista :)

Efter jag var klar men kylen så hade det gått ganska mycket tid till det. Hade ju då tänkt göra lasagne till middag men kom på att det skulle ta på tok för lång tid. Så tog fram kyckling och tinade det. Strimlade och stekte. Till det vart det hemma gjorda potatisklyftor som jag friterade. Det hela serverades med egengjord vitlökssås. Jag åt dock ingen potatis utan tog sallad till, med fetaost och massa annat gott i:)

Min man tyckte jag var löjlig-jag vill gå ner i vikt. I morn ska jag ut och promenera. Dock kanske inte så snabbt då min dotter ska med. På onsdag blir det snabbare dock. Då är hon på dagis :) Nån som vill med?

Nu ska jag ta och gå till soffan och mysa med min man :)

Tjing tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok! :) slutar väl runt då någon gång jag med om dom har lust och får följa med mig en sväng på stan :)